fbpx

Πως ένα παιδί μαθαίνει μαθηματικά, χορεύοντας!

Πως ένα παιδί μαθαίνει μαθηματικά, χορεύοντας!
Αφροδίτη Αντίσου Lead Dance Coach

«Τα μαθηματικά είναι ένα εύκολο και συναρπαστικό μάθημα». Όταν ακούτε ή διαβάζετε αυτήν τη δήλωση, στο μυαλό σας, θα συμφωνήσετε ή θα διαφωνήσετε; Τα μαθηματικά είναι ενσωματωμένα στην καθημερινή μας ζωή, στον πολιτισμό μας, του οποίου η τέχνη είναι μέρος της.

 

 Στη ζωγραφική, ο ρόλος των μαθηματικών έχει ήδη εφαρμοστεί ευρέως. Για παράδειγμα, σε έναν από τους πιο διάσημους πίνακες, το Mona Lisa, η αναλογία παίζει σημαντικό ρόλο. Σε ένα άλλο είδος τέχνης, δηλαδή το χορό, τα μαθηματικά έχουν επίσης σημαντικό ρόλο.

 

Για μερικούς, τα Μαθηματικά θεωρούνται γενικά ως ένα σωρό αριθμοί και τύποι, που δεν έχουν καμία σχέση με την τέχνη του χορού. Η κοινωνία μπορεί να βλέπει ότι αυτοί οι δύο κόσμοι δεν έχουν τίποτα κοινό. Ωστόσο, όταν κοιτάμε προσεκτικά, οι ομοιότητες και οι συνδέσεις αποκαλύπτονται.

 

Υπάρχουν χιλιάδες πολιτισμοί που διαδίδονται σε όλο τον κόσμο και ο καθένας έχει τους δικούς του χορούς με διάφορα είδη κινήσεων. Καθώς εξετάζουμε προσεκτικά αυτούς τους χορούς, μπορούμε να δούμε ότι είναι φτιαγμένοι από ρυθμό, σχήματα και μοτίβα. Αυτά μπορούν να συνδεθούν με τις μαθηματικές έννοιες. Επομένως, τα μαθηματικά μπορούν να διδαχθούν χρησιμοποιώντας χορό.

 

 Η διδασκαλία μαθηματικών με χορό μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν τις αφηρημένες έννοιες των μαθηματικών με τον πιο ευχάριστο τρόπο. Η εφαρμογή των μαθηματικών στην «πραγματική ζωή» όπως στο χορό σίγουρα θα βοηθήσει στην εξάλειψη του στίγματος ότι τα μαθηματικά είναι βαρετά και απρόσιτα.

 

Εμπειρογνώμονας στα μαθηματικά από την Αυστραλία, ο Δρ Mathews λέει ότι:

 

 «Τα μαθηματικά περιλαμβάνουν τη δημιουργία συμβόλων και τη συγκέντρωσή τους για να αντιπροσωπεύσουν τον πραγματικό κόσμο».

 

Με βάση αυτή τη θεωρία, οι μαθητές γίνονται οι ίδιοι τα μαθηματικά. Έχει αποδειχθεί σε ένα σχολείο με έδρα την Αυστραλία ότι οι μαθητές κατανοούν καλύτερα τη μαθηματική έννοια όταν ενθαρρύνονται να είναι δημιουργικοί και να δημιουργούν το δικό τους σύμβολο, συνδέοντάς τα με ιστορίες στον δικό τους κόσμο.

 

Μαθηματικές έννοιες όπως η Γεωμετρία μπορούν να διδαχθούν στους μαθητές απλά χορεύοντας τις. Αυτή η ιδέα μπορεί να φανεί στην τοποθέτηση του σώματος ενός χορευτή σε σχέση με τον εαυτό τους και το περιβάλλον του. Με το σώμα του ο χορευτής, μπορεί να δημιουργήσει σχήματα, γωνίες και γραμμές που συμβάλλουν στην απόδοση του χορού. Όσον αφορά τα σχήματα και τις γωνίες, οι χορευτές πρέπει να επικεντρωθούν στις γωνίες που κάνουν με το σώμα τους για να σχηματίσουν τα σωστά σχήματα. Εν τω μεταξύ, μιλώντας για την έννοια των γραμμών μέσω του χορού, οι χορευτές συχνά πρέπει να θυμούνται να παραμείνουν σε παράλληλες θέσεις με άλλους χορευτές για να διατηρήσουν τους σχηματισμούς. Πρέπει να κρατήσουν την ίδια απόσταση μεταξύ τους, ανεξάρτητα από το πώς κινούνται.

 

 

Μερικοί άνθρωποι έχουν καταλάβει εδώ και πολύ καιρό ότι ο χορός είναι ουσιαστικό μέρος της ζωής και της εκπαίδευσης. 

 

 Οι ερευνητές Charlotte Svendler Nielsen και Stephanie Burridge συγκέντρωσαν πρόσφατες μελέτες για την αξία του χορού σε όλα τα μέρη του κόσμου: από τη Φινλανδία έως τη Νότια Αφρική, από τη Γκάνα έως την Ταϊβάν, από τη Νέα Ζηλανδία έως την Αμερική. 

 

Η έλλειψη αντίληψης της σπουδαιότητας του χορού στα σχολεία προέρχεται εν μέρει από την αντίληψη του συμβατικού ακαδημαϊκού κόσμου, ο οποίος συνδέει τη νοημοσύνη κυρίως με το επίπεδο του λεκτικού και μαθηματικού συλλογισμού. 

 

Οι μελέτες που συλλέχθηκαν από τους Nielsen και Burridge διερευνούν πώς μια βαθύτερη κατανόηση του χορού αμφισβητεί τις τυπικές αντιλήψεις της νοημοσύνης και δείχνουν τη δύναμη της κίνησης για ανθρώπους όλων των ηλικιών και εθνικοτήτων. Ο χορός μπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση της χαράς και της σταθερότητας στις ταραγμένες ζωές και στη μείωση των εντάσεων στα σχολεία που διαταράσσονται από τη βία και τον εκφοβισμό.

 

Μια ομάδα ερευνητών στην κινησιολογία και την παιδιατρική πραγματοποίησε μια τεράστια ανασκόπηση σε περισσότερες από 850 μελέτες σχετικά με τις επιπτώσεις της σωματικής δραστηριότητας στα παιδιά σχολικής ηλικίας. Οι περισσότερες μελέτες μέτρησαν τις επιδράσεις της μέτριας έως έντονης σωματικής δραστηριότητας 30 έως 45 λεπτών τρεις έως πέντε ημέρες την εβδομάδα σε πολλούς παράγοντες - φυσικούς παράγοντες όπως η παχυσαρκία, η καρδιαγγειακή λειτουργία, η αρτηριακή πίεση και η οστική πυκνότητα, καθώς και η κατάθλιψη, το άγχος, αυτοπεποίθηση και η ακαδημαϊκή απόδοση. Έχοντας πλέον ισχυρές αποδείξεις, η ομάδα συνέστησε σταθερά στους μαθητές να συμμετέχουν σε μία ώρα (ή περισσότερες) μέτριας έως έντονης σωματικής δραστηριότητας την ημέρα. Εξετάζοντας συγκεκριμένα την ακαδημαϊκή απόδοση, βρέθηκαν ισχυρά στοιχεία που υποστηρίζουν ότι «η σωματική δραστηριότητα έχει θετική επίδραση στη μνήμη, τη συγκέντρωση και τη συμπεριφορά στην τάξη».

 

Υπάρχει ένας επίμονος μύθος ότι η εκπαίδευση των τεχνών είναι για τους ταλαντούχους και μόνο για αυτούς, αλλά γνωρίζουμε ότι οι τέχνες ωφελούν όλους τους ανθρώπους ανεξάρτητα από την επαγγελματική τους πορεία».

 

 «Δεν διδάσκουμε μαθηματικά μόνο για να δημιουργήσουμε μαθηματικούς, και δεν διδάσκουμε γραφή μόνο για να δημιουργήσουμε την επόμενη γενιά μυθιστοριογράφων. Το ίδιο ισχύει και για τις τέχνες. Διδασκόμεθα και διδάσκουμε για να δημιουργήσουμε πολίτες με ολοκληρωμένες προσωπικότητες και γνώσεις που να μπορούν να εφαρμόσουν τις δεξιότητες, τις γνώσεις και την εμπειρία στις τέχνες, στην καριέρα και τη ζωή τους".

 

Get the latest news

Please enable the javascript to submit this form

Κάνε την εγγραφή σου και απόκτησε πρόσβαση σε ολοκληρωμένα προγράμματα προπόνησης και εκατοντάδες προπονητικές επιλογές. Εγγραφή